Το φάντασμα της Φρειδερίκης και ο Παπούλιας

Κατά μια έννοια η Φρειδερίκη-παλιά ένοικος του Προεδρικού Μεγάρου-μπορεί να θεωρηθεί η μούσα του, η ηγερία του,ο προνομιακός, αν όχι και ο μόνος, συνομιλητής του στις ατέλειωτες πληκτικές ώρες εκεί μέσα.  Ένα είδος Λαίδης Μάκβεθ για τα όσα,πειθαναγκαστικά από το περιφερόμενο πνεύμα της, έπραξε τα τελευταία χρόνια ο παπούλιας στο Λαό και το πολίτευμα του.

Η-όποια τέλος πάντων-ηθική συγκρότηση του σημερινού προέδρου αυτού που, συμβατικά και απολύτως συγκαταβατικά, αποκαλούμε πια δημοκρατία, είναι πολύ γνωστή στον ελληνικό λαό ήδη από την εποχή που χτιζόταν το ροζ  εκείνο ανάκτορο στην Εκάλη, γνωστό και σαν κωλόσπιτο.  Μιας τέτοιας λοιπόν- της όποιας όπως είπαμε-ηθικής συγκρότησης άτομο θα γίνει σήμερα και ο κρίσιμος ρυθμιστής στις διαβουλεύσεις για τον σχηματισμό κυβέρνησης. Ανατριχιαστικό κάπως, δεν λέτε; Και μόνη λοιπόν η συγκεκριμένη ηθική συγκρότηση αυτού του ατόμου είναι ικανή να καταστήσει την όλη διαδικασία τόσο υπολήψιμη όσο είναι και αυτό το άτομο που θα την διευθύνει.

Ο συβαριτισμός του παπούλια είναι σίγουρα η υψηλότερη αρετή του.Καλύτερα να μην ρωτήσετε να μάθετε αν τυχόν έχει ελαττώματα…

Το συγκεκριμένο αυτό άτομο βρίσκεται στον προεδρικό θώκο εφτά ολόκληρα χρόνια και αν αναλογιστεί κανείς ότι είναι ήδη υπέργηρος και, με τον τρόπο που έχουν τα άτομα αυτής της ηλικίας, είναι πιθανό να συνομιλεί με το άυλο μέλλον του με τον ίδιο τρόπο που συνομιλεί κάποιος και με το παρελθόν σαν Ιστορία- ειδικά στο βαθμό που εμπλέκεται ενεργά μ’αυτήν. Εφτά ολόκληρα χρόνια ένοικος του προεδρικού μεγάρου-πρώην βασιλικού ανακτόρου, για να μην ξεχνιόμαστε-είναι μέρος της ιστορίας αυτού του μεγάρου όχι λιγότερο από τους παλιούς του ενοίκους. Η ίδια η ηλικία του τον βοηθάει να μοιάζει-ίσως και να είναι, ποιος μπορεί να μην είναι σίγουρος;-με στοιχειό αυτού του ζοφερού μεγάρου. Φαντάζεστε την μοναχική γεροντική του φιγούρα να σέρνεται αργόσυρτα, με τις προεδρικές παντούφλες πάνω στα τριζάτα πατώματα του ανακτόρου και να μονολογεί, όπως συχνά το κάνουν τα λυπημένα γερόντια με τις πολλές ενοχές και την καμία τύψη; Και τι μπορεί να λέει ένας τέτοιος εσχατόγερος στις άδειες αίθουσες όπου κάποτε βασίλευε το πιο αισχρό παρασκήνιο, η μακιαβελικότερη ίντριγκα; Ό,τι λέει μια εξουσία φοβική απέναντι σε ένα λαό που δεν την διάλεξε, δεν την εξέλεξε.

Να πώς θα τον υποδεχθούν οι θεσμικοί του πρόγονοι, μέντορες του και εν δυνάμει συνομιλητές του, όταν κι ο παπούλιας γίνει κι αυτός ιστορία-με πεζά παρακαλώ τα γράμματα, όχι κεφαλαία.

Είναι στιγματισμένος-πέρα από τα ηθικά ζητήματα που θέσαμε στην αρχή της ανάρτησης-με πολλά, παρά πολλά, απίστευτα παρά πολλά πολιτικά, θεσμικά κρίματα ο σημερινός πρόεδρος αυτού που συγκαταβατικά και χάριν οικονομίας αποκαλούμε δημοκρατία. Η απελπιστική ευκολία του με την οποία βάζει τις υπογραφές του θυμίζει ώρες ώρες τον σιφυλιδικό τρόπο που υπέγραφε τις ερωτικές του κατακτήσεις ο Καζανόβα. Όποιο χαρτί του πλασάρουν το υπογράφει χωρίς αναβολή, χωρίς κωλυσιεργία. Συνήθεια που την απόκτησε συγχρωτιζόμενος την βαθιά αμοραλιστική οικογένεια Παπανδρέου που σε όλη του τη ζωή στάθηκε πιστός της υπηρέτης κάθε μέλους της αδιάκριτα-όποιο και αν ήταν αυτό. Ανάμεσα σε όλους τους λακέδες που έζησαν στην Ελλάδα, σίγουρα αυτός είναι ο διασημότερος και μακράν ο πιο καλοπληρωμένος. Είναι λοιπόν ιστορική ειρωνεία ότι αυτός, ένας υποδειγματικός, πιστός υπηρέτης της δυναστείας Παπανδρέου, κατοικεί σε ένα παλάτι, τους παλιούς ενοίκους του οποίου άνετα θα είχε υπηρετήσει με την ίδια σπουδή και επιμέλεια.

Η Ιστορία που παράγουν τα παλάτια είναι παραμύθια και είναι κακιά ιστορία. Όσοι τα κατοικούν γίνονται μέρος αυτής της κακιάς ιστορίας στο βαθμό που τουλάχιστον το θέλουν και το αποδεικνύουν. Ο παπούλιας δεν υστερεί σε κακιά φήμη και σε αντιδημοκρατική συμπεριφορά κανενός από τους χειρότερους ξενόφερτους ενοίκους αυτού του παλατιού. Ένας λακές στη θέση ξενόδουλων βασιλιάδων: ε,όσο και νάναι και πάλι δημοκρατικότερο είναι αυτό!

Είναι σίγουρο ότι συνομιλεί με τους παλιούς ενοίκους γιατί αυτό εξάλλου απαιτούν και οι συγκυρίες. Και είναι επίσης σίγουρο ότι αυτές οι συνομιλίες είναι παραγωγικές και τον καθοδηγούν στις αποφάσεις του. Το γεγονός πως οτιδήποτε υπέγραψε, οτιδήποτε ο ίδιος αποφάσισε, οτιδήποτε ο ίδιος διευκόλυνε  και σε ότιδήποτε ο ίδιος συνέργησε έχει τη σφραγίδα του λαϊκού μίσους απέναντι του, αποδεικνύει ότι οι διάλογοι του με τα στοιχειά του πρώην βασιλικού ανακτόρου τον μετέτρεψαν κι αυτόν σε όμοιο τους,  σε κλώνο τους.

Ο παπούλιας φτυστός η Φρειδερίκη! Σκοτεινός, υπόγειος, παρασκηνιακός. Η μετάλλαξη της Φρειδερίκης σε Ηπειρώτη.

Στην ειδησεογραφία της ημέρας υπάρχει η πληροφορία ότι αυτό που εθιμικά αποκαλείται σύσκεψη, στην πραγματικότητα ο συστηματικός παραβάτης και παραβιαστής του Συντάγματος κάρολος παπούλιας θα την μετατρέψει σε επιλεκτική σύσκεψη μερικών και για τους υπόλοιπους σε προσωπική συνάντηση. Αυτό σημαίνει ότι ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ο πρόεδρος αυτού που συγκαταβατικά αποκαλούμε δημοκρατία εγκαταλείπει ξεδιάντροπα-καμιά έκπληξη για το συγκεκριμένο άτομο-την υποχρέωση αμεροληψίας-και κάποιους προνομιακά τους προσφέρει πιο βαρύνοντα ρόλο παρόλο ότι το άρθρο 37 παρ.3 εδ. 3 του Συντάγματος κατά το γράμμα και το πνεύμα απαιτεί την παρουσία όλων από κοινού σε κοινό τραπέζι. Το αν ένα κόμμα αρνηθεί είναι απολύτως δικό του θέμα και γι’αυτή του την ενδεχόμενη άρνηση το κόμμα θα απολογηθεί στο εκλογικό σώμα όταν έρθει η ώρα. Ο πρόεδρος της δημοκρατίας όμως έχει τη θεσμική υποχρέωση να προσπαθήσει με το κύρος του(το ποιο; του ποιου;) να επιβληθεί σε όλους από κοινού για την ικανοποίηση αυτού του όρου του Συντάγματος. Τα παιχνίδια παρασκηνίου, ίντριγκας, εύνοιας κάποιων κομμάτων,αποκλεισμού άλλων-οι δικαιολογίες είναι αστείες, δεν έχουν θεσμική θεμελίωση και δεν νοούνται συμπάθειες ή αντιπάθειες ιδεολογικές που επίσης δεν νομιμοποιούνται κιόλας-είναι βαθύτατες προσβολές της υποχρέωσης αμεροληψίας του ανώτατου άρχοντα απέναντι σε όλα τα κόμματα και το λαό που τα έφερε στη Βουλή.

Υ.Γ. Τόχουμε γράψει κι άλλες φορές αλλά μάλλον χρειάζεται υπόμνηση ακόμη μια φορά: αδυνατούμε να γράψουμε το όνομα και τον τίτλο του προέδρου αυτού που, συγκαταβατικά και χάριν οικονομίας, αποκαλούμε δημοκρατία, με κεφαλαία. Δεν μας βγαίνει ψυχολογικά να το κάνουμε. Θεωρούμε ότι δεν αξίζει ούτε αυτή την ελάχιστη τιμή.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: