Εργολαβίες-Μαρία Ρεπούση

Ρεπούση: Η Θεούσα της Παγκοσμιοποίησης,πιο στυλάτη-αυτό είναι αλήθεια-αλλά όχι λιγότερο σκυλιασμένη. Για να παραλλάξουμε λίγο τον Λασκαράτο: οι καμπάνες της-καλοπληρωμένες από τους διεθνείς χρηματοδότες της-χτυπούν σαν λυσσασμένες.

Σε τούτο το μπλογκ είμαστε σκληροπυρηνικά άθρησκοι. Θεωρούμε ότι οι Θρησκείες έχουν επιτελέσει τον Ιστορικό και Κοινωνικό τους ρόλο-τους είχαν από ιστορική αναγκαιότητα αυτούς τους ρόλους και με αυτή την έννοια οι Θρησκείες συνέβαλαν κι αυτές τα μέγιστα στην εξέλιξη της Ανθρωπότητας σαν συνεκτικοί ιστοί πολιτισμού και ιστορίας. Εξυπακούεται ότι οι άνθρωποι είναι απολύτως ελεύθεροι και να θρησκεύουν και να μη θρησκεύουν και φυσικά οι πρώτοι έχουν το επιπλέον ότι αποδεχόμενοι κάποια ανώτερη δύναμη που να τους εμπνέει και να τους καθοδηγεί, μοιραία διακρίνονται για το ξεχασμένο-για να μην πω παρεξηγημένο-χάρισμα της ταπεινότητας, που βρίσκεται στον αντίποδα της αλαζονείας πολλών ορθολογιστών.

 

Θάταν αναμενόμενο λοιπόν η πρόθεση της βουλευτού της ΔΗΜΑΡ Μαρίας Ρεπούση για κατάργηση του εκκλησιασμού στα σχολεία να μας έβρισκε ένθερμα σύμφωνους. Αλλά δεν μας βρίσκει. Γιατί όμως; Το βέβαιο είναι ότι ο εκκλησιασμός, τα θρησκευτικά και ΕΙΔΙΚΑ η παρουσία κληρικών στα σχολεία είναι ένας ανεπίτρεπτος αναχρονισμός για το σχολείο του 21ου αιώνα. Αν εν πάση περιπτώσει η θρησκεία πρέπει να μπει σαν γνωστικό αντικείμενο μπορεί να γίνει αυτό σαν κεφάλαιο της Ιστορίας, της Κοινωνιολογίας ή της Φιλοσοφίας. Άρα η βάση της τοποθέτησης της βουλευτού μοιάζει να είναι σωστή και επικαιροποιημένη. Δεν έχουν όμως έτσι τα πράγματα. Η κυρία δεν ξεκινά τόσο από διάθεση εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης όσο από συγκεκριμένες ιδεολογικές (αν η χρηματοδότηση γεννά ιδεολογίες) αφετηρίες και που όλες συνοψίζονται στην εξής μία και μόνη: την ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ! Με άλλα λόγια η κυρία αυτή έρχεται να αντικαταστήσει ένα δόγμα-αυτό του εθνικού κράτους με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά,ανάμεσα στα οποία έχει σημαντικό ρόλο και η θρησκεία, με ένα άλλο δόγμα, αυτό του κράτους μέρους μιας ενιαίας παγκοσμιοποιημένης κουλτούρας, χωρίς διαφοροποιήσεις, χωρίς ιδιαιτερότητες εθνικές, γλωσσικές, θρησκευτικές, ιστορικές ακόμη και φυλετικές.

 

Όλο αυτό το πολιτικά ορθό οικοδόμημα της παγκοσμιοποίησης είναι ουσιαστικά ένα εργαστηριακό δόγμα που κατασκευάστηκε στα ιδεολογικά εργαστήρια της υπερδύναμης και συστηματικά προωθείται σαν μια νέα, επικαιροποιημένη εκδοχή του Ρωμαϊκού Imperium. Όπως κάθε ανάλογη υβριδική κατασκευή έχει τα τερατικά της χαρακτηριστικά και τις αποκρουστικές της όψεις μια από τις οποίες είναι ο δογματισμός. Καμιά παράλογη διανοητική κατασκευή-και αυτό είναι η παγκοσμιοποίηση-δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς δόγματα, χωρίς ανελαστικό τρόπο σκέψης. Και ενώ η παγκοσμιοποίηση -σαν νόημα, όχι σαν όρος- εκ των πραγμάτων υφίσταται με την ύπαρξη ποικιλίας πολιτιστικών εκδοχών, ισάξιων και γοητευτικών, η δογματική εργαστηριακή εκδοχή του όρου την αντιλαμβάνεται σαν ομογενοποιημένη ανυπαρξία ιδιαιτεροτήτων. Στις ΗΠΑ δεν θα δεις π.χ. παπάδες με τα μαύρα τους τα ράσα στο δρόμο-παρόλο ότι δεν απαγορεύεται παρόλα αυτά δεν ευνοείται ένα τέτοιο ντύσιμο-αντίθετα στην Ελλάδα θα βρεις. Αυτό είναι μια πολιτιστική μας ιδιατερότητα που σας διαβεβαιώ οι ξένοι την απολαμβάνουν. Όπως κάθε άτομο έχει τα ιδιαίτερα πολιτιστικά του χαρακτηριστικά που θέλει ή δεν θέλει να τα επιδείξει και αυτό είναι αναφαίρετο δικαίωμα του, έτσι και κάθε λαός μέσα στην κοινωνία των λαών. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα των λαών να έχουν αυτά ή εκείνα τα χαρακτηριστικά και δεν υπάρχει καμιά παγκοσμιοποιητική και εκ των άνω διαδικασία που να αποκλείσει την ύπαρξη τους και την προβολή τους. Το αν ένας λαός θέλει να απαλλαχτεί από αυτά τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά και να υιοθετήσει άλλα-παίζει ας πούμε, για να κάνουμε και λίγο χιούμορ, και η χλαμύδα και το ιμάτιο-δεν είναι του δόγματος της παγκοσμιοποίησης να το καθορίσει.

 

Αυτό λοιπόν που εισηγείται η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ δεν είναι εκσυγχρονισμός αλλά αντικατάσταση ενός-θεμιτού όμως- εθνικού δόγματος από ένα άλλο, υπερεθνικό που τάχα μου και δήθεν μου μας σερβίρεται αποϊδεολογικοποιημένο, πολιτικά ορθό και αποστειρωμένο. Όλοι όμως ξέρουμε ότι αυτό είναι «γραμμή»-γι’αυτό και χρηματοδοτείται τόσο σκανδαλιστικά πλουσιοπάροχα-που έχει απώτερο σκοπό μέσω της ομογενοποίησης των λαών, των φυλών, των γλωσσών, των θρησκειών, την ευκολότερη καθυπόταξη τους σε  ένα κυρίαρχο, που συμβαίνει να έχει κόμπλεξ κατωτερότητας αφού τον μεν γηγενή πολιτισμό-αυτόν των Ινδιάνων-  τον εξαφάνισε, τον δε ευρωπαϊκό ή τον αφρικανικό τον νιώθει απειλητικό για ιδεολογική κυριαρχία του. Να το πω αλλιώς; Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΜΕ ΑΛΛΑ ΜΕΣΑ!

 

Και λίγα λόγια για την πρωθιέρεια της παγκοσμιοποίησης στην Ελλάδα. Φυσικά προτού την ακούσω εγώ ο ίδιος και σχηματίσω δικιά μου γνώμη έφτασε στ’αφτιά μου ο θόρυβος των δηλώσεων της, των συγγραμμάτων της και της επικοινωνιακής της επιτυχίας. Επειδή έχω αρκετά ελαστικές απόψεις για τα πράγματα και τον δογματισμό δεν τον υπηρέτησα ποτέ μου-π.χ. ενώ είμαι ορκισμένος αντικληρικαλιστής, είμαι ταυτόχρονα και κάθετα αντίθετος στην κατάργηση του κλήρου με νομοθετήματα κλπ διοικητικές πράξεις-αυτές τις λύσεις τις δίνει η κοινωνία με τον μαρασμό αυτών θεσμών-επειδή λοιπόν δεν είχα προοιμίου αρνητική θέση για την Ρεπούση, θεώρησα απαραίτητο για να σχηματίσω σωστή γνώμη γι’αυτήν ότι θάπρεπε να την παρακολουθήσω στις διάφορες δημόσιες εμφανίσεις της. Τότε πια κατάλαβα ότι αφενός μεν δεν είχε αυτή την λάμψη πνεύματος και τη συγκρότηση που θα σε μάγευε με το λόγο της και το επιχείρημα της αλλά ήταν μια από εκείνες τις μετριότητες που αναδεικνύει αυτή η τρομερή εποχή της μιντιοκρατίας που κάνουν αισθητή την παρουσία τους με λεκτικές στρακαστρούκες-ούτε καν πυροτεχνήματα! Φυσικά είναι προφανές ότι η συγκρότηση της είναι μετριότατη και δεν είναι σε θέση να συντάξει ιδεολογικό πρόγραμμα για την παιδεία ή να δώσει μέσα σε λίγες γραμμές ένα περίγραμμα της αντίληψης της-αν μπορεί να την έχει η καημένη!-για την Ιστορία(κάντε σύγκριση με τον πυκνό-όταν το θέλει και όταν επιβάλλεται-αλλά και τον κελαρυστό λόγο της Γλύκατζη Αρβελέρ!). Και όπως κάθε πνευματική μετριότητα του είδους της η Ρεπούση δογματίζει ανόητα, ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΑ και δηλητηριασμένα. Δεν διαφέρει σε τίποτε από τις ξενέρωτες θεούσες της Ορθοδοξίας που υποτίθεται ότι αντιστρατεύεται. Είναι μια ΘΕΟΥΣΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ.

Advertisements

Ένα Σχόλιο to “Εργολαβίες-Μαρία Ρεπούση”

  1. Proedros tis Ellinikis Dimokratias Says:

    με το καλό να δούμε και δίδυμο φρουράς Μαύρου – Κινέζου στον άγνωστο στρατιώτη, συνοδεία Πακιστανού λοχία.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: